Page 7 - Regulamin CIIT
P. 7

REGULAMIN ZARZĄDZANIA WŁASNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ
                                                                         W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ





                 pomoc merytoryczna, udostępnienie laboratoriów, pomieszczeń i urządzeń), jeżeli czynniki te mia-
                 ły wpływ na powstanie dobra intelektualnego,
             6.  „niepracownicze dobra intelektualne” – dobra intelektualne stworzone przez osoby pozostające
                 w innych relacjach prawnych niż określone w pkt 2,
             7.  „pracownik” – osobę zatrudnioną na Politechnice Śląskiej w ramach stosunku pracy, w szczególno-
                 ści prowadzącą działalność naukową,
             8.  twórca – każdą osobę, która w ramach Uczelni stworzyła lub współtworzyła dobro intelektualne

                 i jest uprawniona lub współuprawniona do tego dobra,
             9.  „Uczelnia” – Politechnikę Śląską,
             10. „CITT” – Centrum Inkubacji i Transferu Technologii,
             11. „jednostki organizacyjne Uczelni” – jednostki organizacyjne w rozumieniu Statutu Uczelni (jed-
                 nostki podstawowe i ich jednostki wewnętrzne, ogólnouczelniane, centrum),
             12. „know-how” – posiadające wartość gospodarczą informacje o charakterze technicznym, technicz-
                 no-organizacyjnym, technologicznym, naukowym (w tym wyniki badań) lub o innym charakterze,

                 co do których Uczelnia podjęła niezbędne działania w celu zachowania w poufności,
             13. „projekty racjonalizatorskie” – twórcze rozwiązania natury technicznej oraz organizacyjnej nada-
                 jące się do wykorzystania, niebędące wynalazkiem podlegającym opatentowaniu, wzorem użytko-
                 wym i przemysłowym oraz topogra ą układu scalonego, a polegające w szczególności na uspraw-
                 nieniu znanych rozwiązań i/lub dostosowywaniu ich do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa,
             14. „kierownik jednostki organizacyjnej” – kierownika jednostki właściwego z uwagi na miejsce za-
                 trudnienia twórcy,
             15. „komercjalizacja” – całokształt działań związanych z przekształcaniem wiedzy w nowe produkty,
                 usługi, technologie i rozwiązania organizacyjne; zespół czynności polegających na udostępnieniu

                 innym podmiotom posiadanych przez Uczelnię dóbr intelektualnych lub praw do nich w celu uzy-
                 skania przez Uczelnię korzyści majątkowych. Do czynności w zakresie komercjalizacji w szczegól-
                 ności należą:
                 a.  ocena dobra intelektualnego pod kątem zastosowania gospodarczego i możliwości komercjalizacji,
                 b.  poszukiwanie rynkowych zastosowań wyników badań,
                 c.  oferowanie dóbr intelektualnych Uczelni w celu ich udostępnienia podmiotom trzecim w jaki-
                   kolwiek sposób,

                 d.  analiza rynku, reklama i marketing dóbr intelektualnych,
                 e.  prowadzenie rozmów i negocjacji zmierzających do udostępnienia dobra intelektualnego Uczel-
                   ni podmiotom trzecim,
             16. „komercjalizacja bezpośrednia” – sprzedaż wyników badań naukowych, prac rozwojowych lub
                 know-how związanego z tymi wynikami albo oddawanie do używania tych wyników lub know-how,
                 w szczególności na podstawie umowy licencyjnej, najmu oraz dzierżawy,
             17. „komercjalizacja pośrednia” – obejmowanie udziałów lub akcji w spółkach w celu wdrożenia lub
                 przygotowania do wdrożenia wyników badań naukowych, prac rozwojowych lub know-how zwią-
                 zanego z tymi wynikami,



                                                                                                              7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12