Page 8 - Regulamin CIIT
P. 8

CENTRUM INKUBACJI I TRANSFERU TECHNOLOGII







             18. „koszty komercjalizacji” – koszty zewnętrzne, w szczególności koszty ochrony prawnej, ekspertyz,
                 wyceny wartości przedmiotu komercjalizacji i opłat urzędowych. Do kosztów tych nie wlicza się
                 kosztów poniesionych przed podjęciem decyzji o komercjalizacji oraz wynagrodzenia w kwocie nie
                 wyższej niż 10% minimalnego wynagrodzenia za pracę,
             19. „konsorcjum naukowo-przemysłowe” – związek Uczelni z innym podmiotem, w tym z przedsię-
                 biorcą, na podstawie umowy, obejmujący postanowienia określające zasady komercjalizacji dobra
                 intelektualnego, które ma powstać na podstawie realizowanych prac badawczo-rozwojowych,

             20. „Komisja” – Komisję ds. wdrożeń i komercjalizacji własności intelektualnej,
             21. „utwór” – utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych,
             22. „spółka celowa” – Innowacje Politechniki Śląskiej Sp. z o.o. – spółkę powołaną w celu prowadzenia
                 komercjalizacji pośredniej polegającej na obejmowaniu lub nabywaniu udziałów lub akcji w spół-
                 kach lub obejmowaniu warrantów subskrypcyjnych uprawniających do zapisu lub objęcia akcji
                 w spółkach w celu wdrożenia lub przygotowania do wdrożenia wyników działalności naukowej lub
                 know-how,

             23. „spółka spin o /out” – spółkę prawa handlowego zakładaną przez co najmniej jednego pracownika
                 Uczelni w wyniku działalności naukowej, komercjalizującą pracownicze dobro intelektualne wytwo-
                 rzone przez pracownika Uczelni, powiązaną lub niepowiązaną z Uczelnią osobowo lub kapitałowo,
             24. „POL-on” – system teleinformatyczny, o którym mowa w art. 342 ustawy,
             25. „transfer technologii” – proces udostępniania przez Uczelnię, w wyniku działalności badawczej,
                 technologii przedsiębiorcy na zasadach rynkowych (komercjalizacja), rozwój i adaptację wyników
                 B+R przez przedsiębiorcę, w tym prace przedwdrożeniowe, oraz ich zastosowanie w działalności
                 gospodarczej i oferowanie na rynku potencjalnym klientom (wdrożenie),
             26. „ustawa” – ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.





































          8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13